Turbo Bakımı hakkında bazı DİKKAT edilmesi önerilen hususlar

YAĞLAMA YETERSİZLİĞİ

Değişim süresi aşılmış ve değiştirilmemiş kirli yağ ile dolmuş yağ filtresi yetersiz yağlama yaparak turbo şarj milinde ve burçlarda aşınma ve  yanmaya neden olur.

Ayrıca turboşarj yağ giriş çıkışlarına sürülen silikon sıvı contalar turbo şarj yağ kanallarının tıkanmasına ve yetersiz yağlanmaya neden olur.

EMME PERVANESİNDE YABANCI CİSİMLERDEN KAYNAKLANAN HASARLAR

Hava filtresi tarafındaki borularda kalan cıvata, üstüpü , somun ve başka yabancı cisimler pervanenin zedelenerek iş görmez hale gelmesine neden olur.

Hava filtresi tıkalı olduğunda yetersiz hava nedeni ile hava filtresi yönüne doğru ileri geri hareket ederek boşluk oluşturacaktır. Sonuçta rotor merkezleme yatağı bozulacak, turbo mutlaka arıza yapacak ve turbo kompresör salyangozuna yağ dolacaktır.

Turbo Bakımı hakkında bazı DİKKAT edilmesi önerilen hususlar;

Motor yağını kaliteli seçin ve düzenli değişimini sağlayın.

Her zaman motor üreticisinin tavsiye ettiği yağı kullanın. WD40 ve benzeri temizleme katkılarını ya da gevşeticileri kullanmayın.

Her zaman motorun ısınması için 30 ila 60 saniye kadar bekleyin.

Soğuk ve ince yağ, ısınmış bir yağ gibi kolayca hareket edemez ve parçaların bir süre yağsız kalmasına yol açar.

Yola çıktığınızda turboyu hemen devreye sokmayın, turbo henüz yağ ihtiyacını gidermemiş olabilir.

Aracı stop etmeden önce turbonun soğuması ve bir sonraki çalışma için gerekli yağlamayı yapması için 30 saniye kadar rölantide çalıştırın.

Yüksek devirlerde tirübin devamlı dönmektedir.Bu esnada motoru kapamak  turboya giden yağıda kapamak anlamına gelir.Bu durumda turbo yataklarında ciddi hasarlar oluşur.

Motorun yağını her değiştirdiğinizde yağ filtresinide değiştirin ve ilk çalıştırmada yağ basıncının sağlandığına emin olun.

Yukarıdaki hususları yerine getirmeniz ve aracınızı iyi bir şekilde kullanmanız,bakımlarına dikkat etmeniz durumunda  Turbo en az motorunuz kadar sorunsuz ve uzun ömürlü olacaktır.

Turbo Tamiri ve Turbo Bakımı Yapılan Araçlar Memnuniyetle Kullanılabilir.

Turbolarda Görülen Arızalar;

Kontrolsüz basınç hareketleri

Kontrolsüz Basınç Hareketleri

Valf diyaframının patlaması,valf iticisi vidasının kırılması,valf boru patlaması nedenleriyle gerçekleşebilen arıza türüdür.

Bu arıza,araçta gaz verme esnasında ani kesikler şeklinde kendini gösteriyor.

Aşınmaya ve aşırı yüklemeye bağlı olarak ortaya çıkan bu arıza,250-1000ytl arası masrafa sebep oluyor.

-Yağ Kaçakları

Turbo milinin kesilmesi,mil çevresinde oluşabilecek aşırı boşluk sebebiyle,yağ tutamaması nedeniyle ortaya çıkan arıza rölantide çalışırken dahi egsozdan mavi renkli duman atılması şeklinde kendini gösterir.

Motorda yağ eksilmesine yol açar.

Motor yağ basıncını düşürdüğü için son derece önemli bir arızadır ve hemen giderilmelidir.

-Aşırı Gürültü

Kullanıcılar tarafından aracın gaz pedalına basıldığında vınlama ya da aşırı pedal sesi ve turbo gücünün azalması şeklinde kendini gösteren arıza;kötü kullanım,zaman içinde oluşan normal aşınma gibi nedenlerden ortaya çıkar.

Turboların aşırı yüksek devirlerde görev yapması bu parçaların sorunlu hale gelmesine yol açmaktadır.

-Aşırı Isınma

Turbo salyangozu içinde gaz sıkışması nedeniyle oluşur.

Kullanıcılar tarafından,araçta gerçekleşen aşırı güç kaybı ve egsoz sisteminin kızarmasıyla anlaşılır.

Soruna egsoz sisteminde oluşan hasarlar katkı yapar.

Katalizatörde oluşan birikmeler sonucu gaz geçişini sağlıklı yapamayan egsozlar turbo salyangozu içerisinde gaz sıkışmasına ve aşırı ısınmaya yol açar.

Bu nedenlerle deforme olan salyangoz bir süre sonra görev yapamaz hale gelir.

Bu turbonun komple değişmesini gerektirebilir.

-Turbo Milinin Kırılması

Turbo yağlamasını zayıf olması nedeniyle oluşur.

Motordan turboya yağ getiren hortumun tıkanması sebebiyle kuru kalan turbo fazla ısınır ve mil hızla aşınır.

Egsoz gazında yoğunluk,mavi renkte çıkması ve araçta bariz güç kaybı şeklinde belirtiler göstererek anlaşılır.

-Turbo Westgate Valf Diyaframının Patlaması

Aşırı basınca yol açacak hareketlerde ve aşırı gaza yüklenmelerde ortaya çıkabilecek bir arızadır.

Kullanıcı tarafından gaz verildiğindeki kesikliklerden anlaşılır.

Elektronik diagnostik cihazları aracılığıyla da tespit edilebilir.

Turbonun aşırı yüksek devirlerde çalışmasından ve araç bakımlarının düzensizliği nedeniyle oluşur.

-Turbo Salyangozunun Çatlaması

Kullanıcılar tarafından egsoz patlama sesine benzer patlama hissedilebilecek olan arıza,aynı zamanda araçta aşırı performans kaybına yol açar.

Genellikle uzun kulanım sonucu aşınma nedeniyle ortaya çıkar.

Bu Arızaların Oluşmasını Engellemek ya da Geciktirmek için Öneriler ;